Case: Meer websitebezoek door inzet contentmarketing
In de afgelopen maanden heeft Etesia de eerste stappen gezet op het gebied van contentmarketing. Etesia wilde graag werken aan het vergroten van haar naamsbekendheid, het vergroten van de bezoekersaantallen op de website en het werven van meer leads.
Door diverse blogs en video’s te creëren is de SEO van de Nederlandse website sterk verbeterd. Deze blogs en video’s zijn daarnaast door gesponsorde Facebook advertenties ‘aangejaagd’ bij personen die werkzaam zijn in de groen sector. Het gevolg van deze kortlopende campagne was een toenemend aantal bezoekers (+125%), meer nieuwe bezoekers (+123%), een groeiend aantal sessies (+116%) en een stijging van het aantal bezochte pagina’s (+43%) op de Nederlandse website. Daarnaast is de engagement op Facebook toegenomen.
BatavierenBende heeft Etesia ondersteund met het maken van een beknopte contentstrategie, het maken van de blogs en video’s en de distributie van deze content via Facebook (Ads).
Voorbeelden van deze blogs zijn:
https://www.etesia.nl/nieuws/hoe-bepaal-je-de-juiste-maaibreedte
https://www.etesia.nl/nieuws/gazonmaaiers-de-keuze-bij-het-aanschaffen
https://www.etesia.nl/nieuws/welke-krachtbron-het-meest-geschikt-voor-een-grasmaaier
Voorbeelden van de gemaakte productvideo’s zijn:
Wil je graag het gesprek met ons een keer aangaan? Wij gooien nog wat blokken op het vuur en spreken snel een keer af!