- Alles
- Cases
- Nieuws
- Verhalen
Het eind van Google Universal Analytics is in zicht. Op 1 juli 2023 trekt Google de stekker uit het project. Nieuwe data komt niet meer binnen en de data die ermee zijn verzameld blijven nog een half jaar inzichtelijk. En dan?
Of het nu lijstjes zijn met vijf of zeven of desnoods 23 trends voor 2023, de wereld van de marketeer is ook komend jaar weer een van uitdagingen en vernieuwing. Voor de agri-marketeer is dat niet veel anders. Behalve dan dat wij ons vak bedrijven in een sector die voor wellicht de grootste uitdaging van onze tijd staat. Wat de gevolgen zullen zijn? We kunnen er aan het einde van 2023 misschien meer over zeggen. Voor nu kunnen we alleen voorspellen en de trends duiden.
Om ervoor te zorgen dat niet alleen de marketingmedewerker en de directeur de berichten delen via social media is wel wat nodig. Wat dan? Dat wordt beschreven in deze blog.
Het coronavirus heeft de laatste twee jaar voor heel wat ophef gezorgd. Gelukkig hebben de agrarische en de landbouwmechanisatiesector zich er goed doorheen […]
De afgelopen jaren hebben marketeers dankbaar gebruikgemaakt van ‘third party cookies’. Maar daaraan komt een eind. In 2023 zal Google als één van de laatste browsers stoppen met deze cookies. Dat stelt marketeers voor een uitdaging. Om de doelgroep in de toekomst te bereiken moeten zij andere manieren vinden, want ‘cookie-based’ adverteren zit er dan niet meer in.
Een goed boek kan wellicht nieuwe inzichten en ideeën bieden. Daarom hebben wij enkele inspirerende (business)boeken op een rijtje gezet, doe er uw voordeel mee.
Er is heel veel dat je als marketeer zelf kunt doen, maar er zijn vele competenties nodig voor succesvolle contentmarketing. Als je deze competenties kent en daarnaast weet over welke je zelf beschikt, is het nog makkelijker om de juiste expertise van buiten in te schakelen voor meer succes.
Het vierde BatavierenBende KennisCafé zit erop. Het was wederom een virtuele editie, dit keer echter niet vanuit Landgoed Nergena, maar vanaf de Veluwe. […]
Maak tijdens het BatavierenBende kenniscafé op 27 mei aanstaande kennis met aansprekende voorbeelden van agrarische marketing.
Hoe voorkom je dat je verhalen en producten een onoverzichtelijke brij worden? Houd je kennisplatform en bedrijfsinformatie gescheiden.
De belofte van contentmarketing is te mooi om waar te zijn. Er moet wel haast een addertje onder het gras zitten. Of toch niet? In deze blog ga ik in op redenen om vooral toch niet te beginnen met contentmarketing. Ik zal voor deze redenen maar meteen een daadkrachtige oplossing aanbieden. Weg met het fake news over contentmarketing.
Contentmarketing is nieuwe wijn in oude zakken. Maar net als wijn (wie drinkt er nog rosé en 0%-wijn schijnt zowaar te drinken te zijn) zijn er binnen de contentmarketing natuurlijk wel trends waarneembaar. Wij hebben enkele trends op een rij gezet zodat je in 2021 nog beter voor de dag kunt komen met je contentmarketing.
2021! Gaat de beurs door of niet? Wat kunnen we wel en wat niet? De digitalisering versnelde, ontmoetingen vonden veelal virtueel plaats en wendbare organisaties pakten hun kansen. Het glas is toch immers altijd halfvol?
Inzet sociale media is een heel waardevolle tool voor jouw content marketing. Maar hoe pas je dat dan toe? Lees het in ons blog.
Het relatiemagazine, ook wel het customer magazine, is bekende kost voor veel marketeers. Logisch, want het kan als marketinginstrument grote invloeden hebben op de loyaliteit en het koopgedrag van de consument.
Een nieuwsbrief levert zowel je klanten als je eigen organisatie veel op: inzichten, kennis en verdieping in relaties. Er zijn onnoemelijk veel voordelen en de kosten zijn laag te houden.
Eén van de vaak toegepaste vormen van HERO-content zijn zogenoemde inhakers. Maar hoe pas je een inhaker nu goed binnen je contentstrategie in?
Nieuwe media hebben nieuwe helden en zo nieuwe kanalen voor adverteerders en verhalenvertellers gecreëerd. Maar hoe zit het met de influencers in de agri-sector?
De derde editie van het BatavierenBende KennisCafé zit er weer op. Met vier presentaties, waaronder gastoptredens van Patrick Severein (LVB) en Tim Bout (Spotler), werd het een inspirerende middag voor marketeers uit de agrarische sector.
De verschuiving binnen het marketingvak naar meer performance- en fact-based zet met de komst van meer en meer data een vliegwiel in werking. Welke rollen zijn er dan voor data? Of beter gezegd, hoe kun je data gebruiken binnen je contentstrategie?
Er is niemand die je zal verbieden om een groot budget te alloceren en helemaal los te gaan. Maar vraag je goed af, past dit bij mijn merk én bij mijn doelgroep.
Door de grote mate van aandacht dan wel betrokkenheid van de luisteraar is de podcast een aantrekkelijk medium om de band met jouw doelgroep te versterken.
Een blog schrijven is niet zomaar even wat bij elkaar tikken en op de website plaatsen. Zeker als de blogs onderdeel zijn van een contentstrategie zijn er wel wat voorwaarden. In deze blog gaan we wat dieper in op de voorwaarden van een goede blog.
In deze blog geven we je handvatten voor het maken van goede content, die jouw doelgroep bereikt, raakt en bindt. Het creëren ervan is niet eenvoudig en kost veel tijd en energie. Dus als je ermee start, zorg er dan voor dat jouw content relevant is. Anders is het verspilde tijd.
In mensentaal: het is het automatiseren (digitaliseren) van marketingprocessen. Van onbekend tot ambassadeur.
Na de succesvolle eerste editie van het BatavierenBende Kenniscafé was het 24 juni 2020 tijd voor de tweede editie. Helaas waren we niet […]
Uiteindelijk wil je dat het onbekende publiek zich verbonden voelt met jouw merk dan wel een merkvoorkeur ontwikkelt. Het is altijd goed om te bouwen aan je eigen merk (en platform).
Het onder de aandacht brengen van een eigen (online) event kan lastig zijn. De juiste media mix helpt je naar en optimaal resultaat.
In deze blog staan we stil bij enkele belangrijke aandachtspunten die van groot belang zijn bij het opzetten van een online – live – event!
Elk stukje (video)content voegt waarde toe door te inspireren, op te leiden of te vermaken. Je behaalt je marketingdoelen het best door met je content verschillende soorten waarde toe te voegen. Het 3h-Model biedt een handig overzicht van hoe je met content de verschillende soorten waarde kunt toevoegen.
Het coronavirus heeft de wereld stilgezet. Vele sectoren worden hard geraakt, waaronder de evenementenbranche. Ook in de groene en agrarische sector, waar beurzen […]
Buyer persona’s. Wat zijn dat nu en waarop moet je zoal letten bij het creëren van een buyer persona? In deze blog helpen we je op weg in het maken van jouw buyer persona’s.
Als onderdeel van de analyse fase is het waarde canvas een nuttige tool die uiteindelijk de werkelijke toegevoegde waarde van marketing helder in beeld kan brengen.
Het opzetten van een contentkalender klinkt in de basis eenvoudig. Maar of je het nu voor de eerste of voor de vijftigste keer doet, elke keer is het weer een puzzel. De keuzes bij het creëren van de contentkalender zijn van strategisch belang en daarmee essentieel.
In deze blog nemen wij je mee in die elementen waarmee je rekening moet houden als je werkt aan jouw contentstrategie.
De toekomst is uiterst onzeker. En of evenementen met veel bezoekers dit jaar mogen plaatsvinden valt nog te bezien. Wat betekent dit nu voor marketeers?
Het doel van de content is de (potentiële) klant het laatste zetje in de rug te geven om te converteren. Daarnaast is het binnen de organisatie de fase waarin een lead (voorlopig) wordt overgedragen aan verkoop.
De potentiële klant overtuigen van jouw oplossing/product. Content in de consideration-fase (overwegingsfase) heeft tot doel jouw oplossing af te zetten tegenover andere oplossingen.
De awarenessfase draait om inspireren en het verkrijgen van aandacht. Zorg er dus voor dat jouw doelgroep je op de juiste manier leert kennen.
Modellen maken de wereld inzichtelijker. Maar de keuze voor het model maakt niet uit als het vervolg niet helder is. Marketing in dit geval draait om goede content.
Donderdag 5 maart was het zover. Het eerste BatavierenBende KennisCafé. Zo’n dertig nieuwsgierige en leergierige (marketing) professionals uit de agrarische sector waren samen […]
Veranderingen bij de klant dwingen marketeers na te denken over nieuwe methodes om deze te bereiken. Contentmarketig biedt veel voordelen.
BatavierenBende, hét contentmarketingbureau voor de agrarische sector. Contentmarketing, blijkbaar hechten wij er zoveel waarde aan dat we het meenemen in onze tagline. Maar waar komt het vandaan? En wat is het dan?
Wist je dat stilstand van machines vaak wordt veroorzaakt door problemen met de lagers? BatavierenBende heeft voor SKF, één van de toonaangevende lagerfabrikanten […]
Mijn eerste jaar in de agrarische sector zit erop. Nadat ik bijna 20 jaar heb gewerkt in de media (productie) en marketing heb […]
BatavierenBende presenteert het BatavierenBende KennisCafé. De Nederlandse Agrarische sector is toonaangevend in de wereld. Het is een kennisintensieve industrie. We zien bij de […]
Bij de BatavierenBende zijn wij van mening dat bedrijven de overstap moeten maken van product gerichte marketing naar klant gerichte marketing. Radicaal anders! […]
Contentmarketingbureau BatavierenBende trekt ten strijde
In de afgelopen maanden heeft Etesia de eerste stappen gezet op het gebied van contentmarketing. Etesia wilde graag werken aan het vergroten van […]
AgroTechniek Holland, Agritechnica. GroenTechniek Holland; bekende beurzen voor de (agri)-Business. Nog steeds worden de beurzen volop bezocht en op elke beurs staan de […]
Contentmarketing draait om merk bouwen. Maar, wat is een merk nu? De meningen hierover verschillen nogal, dus een duidelijke visie op “merk” is […]
Geinspireerd?
Wil je geen verhaal van de BatavierenBende missen?
Groot gelijk! Dat hoeft ook helemaal niet. Laat je e-mail-adres achter en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief met verhalen en mythen over (content) marketing in de agrarische sector.