Contentmarketeer / contentmaker
Heb jij een passie voor landbouw, contentcreatie en/of bedrijfsjournalistiek? Vind je het leuk om kennis van onze klanten op journalistieke wijze te verwoorden, zodat agrarisch ondernemers worden geholpen met hun uitdagingen? Heb je een vlotte pen en vind je het leuk om content te maken met impact? Dan ben je geknipt voor onze vacature als contentmarketeer / contentmaker.
Wat ga je doen?
Onze contentmarketeer / contentmaker bedenkt en creëert – binnen de kaders van de contentstrategie – relevante content, zoals blogs, casestudies, testimonials, persberichten en whitepapers. Vanuit jouw brede interesse en (journalistieke) ervaring help je onze opdrachtgevers met het vertellen van hun unieke verhaal.
De door jou geschreven artikelen gaan over de toegevoegde waarde die onze opdrachtgevers leveren en dragen bij aan het creëren van een merkidentiteit en het ontwikkelen van autoriteit en merkvoorkeur binnen hun vakgebied. Onze klanten zijn veelal toeleverancier van de agrarische sector en actief op het gebied van diergezondheid en/of mechanisatie.
Jouw profiel
- Opleiding: minimaal hbo (bijvoorbeeld: journalistiek)
- Creatieve contentmaker met kennis van de doelgroep en oog voor data
- Affiniteit met het maken van tekst en beeld
- Kennis van en/of affiniteit met land- en/of tuinbouw
- Ervaring met het maken van podcasts/video is een pré
- Up-to-date kennis van relevante trends en ontwikkelingen op het gebied van SEO, online marketing en sociale media is een pré
Jouw competenties
- Je hebt gevoel voor tekst, taal en beeld
- Je bent betrouwbaar en loyaal
- Je neemt het initiatief en kunt onder druk werken
- Je bent creatief, nieuwsgierig en deskundig
- Je vindt bronnen en durft ze te benaderen
- Je durft verantwoordelijkheid te dragen
Wat hebben wij te bieden?
- Een uitdagende, afwisselende functie in de contentmarketing
- Een functie met veel ruimte voor eigen ideeën en inbreng
- Een marktconform salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden
- Werkweek van minimaal 16 tot maximaal 36 uur (fulltime) bespreekbaar
- 24 vakantiedagen (naar rato aantal uren)
- Een prettige werkomgeving met een collegiale en informele sfeer
- Flexibele werktijden en/of deels thuiswerken behoren tot de mogelijkheden
- Kantoor gelegen in Bennekom (nabij de afslag A12 (Ede))
Ben jij de content marketeer / contentmaker die wij zoeken? Stuur dan een motivatie + CV naar Jean Paul Reparon (jpreparon@batavierenbende.nl). Ook voor meer informatie kun je bij Jean Paul terecht. P.S. Wij zijn primair op zoek naar een nieuwe collega in ons team (lees: dienstverband), maar wij komen ook graag in aanraking met freelance (schrijvende) contentmakers.
Over ons
BatavierenBende ondersteunt bedrijven in de agrarische sector (veelal toeleveranciers) op het gebied van content- en inboundmarketing. Op basis van een gedegen analyse ondersteunt BatavierenBende haar opdrachtgevers met het ontwikkelen van een uitgekiende contentstrategie. Hierbij staan het merk-DNA, de ontwikkelingen in de markt, de buyer persona’s en de waardepropositie centraal.
Door pakkende, relevante content te creëren en te distribueren, bereikt, boeit en bindt BatavierenBende de doelgroep van haar opdrachtgevers, zodat marketing- en verkoopdoelstellingen worden behaald. BatavierenBende werkt onder andere voor Aeres Tech, NIMOS, Kuhn Geldrop, Topcon Positioning Netherlands, Boumatic, New Holland, SKF, Hytres CV en Granit Parts.
BatavierenBende is onderdeel van AgriMedia BV. AgriMedia vertaalt ingewikkelde vakinformatie naar heldere teksten voor specialisten in de landbouw. AgriMedia bereikt dagelijks duizenden agrarische ondernemers. In deze nuchtere sector maken we met sterke merken in de landbouwtechniek en diergezondheid vakinformatie voor tijdschriften, nieuwsbrieven, sociale media en evenementen. Bekende merken zijn onder andere: LandbouwMechanisatie, Veehouderij Techniek, Tuin en Park Techniek, Elite, Vakblad Geitenhouderij, Veearts, Veehouder en Veearts en V-focus.